Hue en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hans Jacqueline - WaarBenJij.nu Hue en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Hans Jacqueline - WaarBenJij.nu

Hue en Hoi An

Blijf op de hoogte en volg Hans

27 Mei 2015 | Vietnam, Hoi An

Hoog tijd voor een nieuw epistel! Nog geen tijd gehad voor foto's, dat komt wel als we tijd hebben om ergens NIET van te genieten.
Eergisteren waren we vanuit Hanoi nog naar de provincie Ninh Bin gegaan. Bij Trang An lag namelijk een rivier waar je op gevaren kon worden, compleet met 7 grotten. Hartstikke leuk! Op het eind hebben we even meegepeddeld want dat arme vrouwke had er een zware dobber aan in dat warme weer. Toen na de lunch (wederom heerlijk) naar de luchthaven van Hanoi voor een uurtje vliegen naar Hue.

De volgende dag gingen we fietsen. Maar: het waren mountainbikes, en het traject was dermate heuvelachtig en minder interessant dat we het programma iets hebben aangepast. Met de auto zijn we naar een prachtig aangelegde tuin gegaan, compleet met graftombe van de koning. Erg mooi!!
Daarna naar de oude stad ("imperial city") waar veel ouds te zien was maar het was zo allejezus heet dat we eigenlijk blij waren dat we weer buiten stonden. Toen een boottocht over de parfumrivier gemaakt, wat we achteraf helemaal niks vonden. Nee, dan liever eten en naar een bar in de straat voor wat mojito cocktails tijdens happy hour. Het hotel (Asia hotel) was best OK.

Vanmorgen vroeg opgehaald en gingen we per fietstaxi naar de Dong Ba markt. Als je nog niet vegetarisch was dan werd je het hier wel spontaan. Gatver!!!! Verder echt een markt voor de Vietnamezen en niet zo voor toeristen maar wel grappig (en uiteraard ook erg warm). Daarna richting Danang gereden, en onderweg een mooie bergpas gereden waar nog Amerikaanse bunkers te zien waren. Net voorbij Danang (waar vroeger de Amerikaanse soldaten aan het strand gingen ontspannen) nog naar de Marble Mountains gegaan. Hier wordt marmer gewonnen (en dus uiteraard HEEL veel marmeren beelden te koop) en er waren grotten waar in 1 er van ook een leuke 'tempel' stond. Eindelijk wat koelte, haha.
Toen doorgereden naar het Essence Of Hoi An hotel gereden (aankomst 15.00 uur) en nu heeeeeerlijk relaxen aan het zwembad (zie foto).