Saigon en de Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Hans Jacqueline - WaarBenJij.nu Saigon en de Mekong Delta - Reisverslag uit Can Tho, Vietnam van Hans Jacqueline - WaarBenJij.nu

Saigon en de Mekong Delta

Blijf op de hoogte en volg Hans

02 Juni 2015 | Vietnam, Can Tho

We zijn gisteren vanuit het all inclusive resort in 4 uur tijd naar Saigon (eigenlijk Ho Chi Minh City) gereden en eerst ingecheckt in het 5* Pullman hotel. 5 sterren haalt dit hotel uit technische snufjes in de kamer maar ik zou een volgende keer een ander hotel nemen; niet omdat het niet goed was maar omdat je waarschijnlijk best andere hotels in dit deel van de stad kunt vinden met 4 sterren en goede kwaliteit.
Toen een stadstourtje gedaan met de gids. Wat opviel is dat het, in tegenstelling tot Hanoi, een schonere stad is met ook veel koloniale (Franse) historie. Zo stond er o.a. een Notre Dame kerk zoals in Parijs, en een postkantoor dat groot was, leek wel een station!
Goede gids, goede chauffeur.
Diner in het enige Hard Rock Cafe in heel Vietnam. Duur! Als ik dat had geweten... een Hurricane cocktail kost hier 10 euro. Megaveel voor Vietnamese begrippen. We drinken Mojitos voor rond de 3 euro...
's Avonds nog naar de avondmarkt op 10 minuten lopen van het hotel.

Vanmorgen om half 9 naar de Mekong Delta gereden in een uur of twee.
Daar zijn we op de fiets gestapt en hebben 18 km gefietst over smalle weggetjes, paadjes, bruggetjes, daar waar de lokale bevolking woont. Hartstikke vriendelijk, we hoorden heel vaak 'hallo' roepen en zagen kinderen zwaaien naar ons. Wij waren natuurlijk de bezienswaardigheid van de dag, haha. Ook bezochten we hier een lokaal 'eetfabriekje' waar ze van alles van rijst maken. Ook zagen we hier een cobra op tserk water, heel goed voor de gezondheid; proeven? Uh nee dank u :-)

Na de lunch dacht de gids dat we nóg 12 km wilden fietsen maar a) dat stond niet in het programma en b) het was (weer) zo allejezus heet (we waren drijfnat van het zweet) dat we hier toch maar vriendelijk voor hebben bedankt. Dus, doorgereden naar Can Tho waar we in het onlangs geopende West Hotel (4*) slapen.
De lobby van het hotel moet je zien; KITSCH! Ik zal proberen nog wat fotoos er van te maken.
Diner vanavond was inbegrepen, in een restaurant aan de rivier. Weer lekker gegeten, en daarna nog even naar de avondmarkt gegaan en wat winkeltjes gekeken.
Morgen om 05.00 uur op om nar de drijvende markt te gaan, daarna ontbijten, uitchecken en vliegen naar Phu Quoc, het eilandje met het paradijselijke strand en een prachthotel (La Veranda) voor de laatste 5 nachten.

Ik ga weer een poging doen om fotoos te plaatsen, dat lukt niet altijd even goed.