Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Hans Jacqueline - WaarBenJij.nu Sapa - Reisverslag uit Sa Pá, Vietnam van Hans Jacqueline - WaarBenJij.nu

Sapa

Blijf op de hoogte en volg Hans

21 Mei 2015 | Vietnam, Sa Pá

Vanmorgen vroeg zijn we aangekomen (rond 05.30 uur) in Lao Cai. Haast geen oog dichtgedaan dus best wel moe! Gelukkig was de kamer in ons eigen hotel in Sapa al beschikbaar dus hebben we, na ontbeten te hebben, daar al ingecheckt en konden we douchen. Dat zouden we eerst doen waar we hebben ontbeten, maar ze hadden geen handdoeken en eerlijk gezegd vonden we het er niet héél erg fris uitzien dus wij waren er wel blij mee.
Vandaag hebben we 5 km gewandeld, tussen de bergen, rijstdijkjes en de lokale bevolking. Die zijn, voor zover ze niet echt op het platteland wonen, verschrikkelijk vervelend. We kwamen bij het startpunt en er stonden meteen een man of 15 om ons heen van het Hmong volk, een etnische minderheid die voor een deel agrariërs zijn en voor een deel straatverkoop van prullaria. Nou, die laatste groep moet je dus niet hebben, het zijn net strontvliegen.
Daarna geluncht. Naar goed Vietnamees gebruik zetten ze veel te veel op tafel, maar het smaakte best (al vond Hans de pompoenensoep ranzig).
Daarna zijn we naar een bergpas gereden met ook mooie uitzichten en een waterval. Nu zijn we terug in het hotel en gaan we zo het dorp zelf maar eens verkennen c.q. onveilig maken, en alvast een restaurant en barretje uitzoeken voor vanavond.
Foto's staan er als het goed is nu wel een stelletje op (zie linkermenu, "Foto's").

• 21 Mei 2015 - 19:05

G Leenards:

Fijn weer een berichtje van jullie, geen bad hand doeken hoe moet je dan je eigen afdrogen
    Jullie zien wel een hoop fijn geniet er van
    Wij gaan woensdag morgen naar elisabeth Monique gaat mee die moet in de middag werken
    veel nieuws is hier niet veel liefs van ons van Henk en mij xxxxxxx